Ni Hao uit Hong Kong! - Reisverslag uit Peking, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu Ni Hao uit Hong Kong! - Reisverslag uit Peking, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu

Ni Hao uit Hong Kong!

Door: Monmar

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Juli 2005 | China, Peking

Het einde is in zicht!! We zijn vanuit Canton met de boot naar Hong Kong vertrokken. Vanuit het super de luxe hotel The White Swan vertrok een shuttle bus naar de pier en daar waren we net op tijd voor de boot. Toen in Hong Kong aangekomen 's avonds ergens en een hotel gezocht. Hotels zat, maar de prijzen zijn ook errug westers!! Niet gewend als je uit China komt! Een leuk hotelletje gevonden op Nathan Street, de drukke (winkel)straat in Kowloon (het vaste land van Hong Kong). 's Avonds heerlijk gegeten en toen waren we moe en zijn naar bed gegaan, tussen alle neon reclameborden!! De volgende dag zijn we 's ochtends naar Hong Kong Island gegaan, heel makkelijk met de MTR (metro). Hier hebben we zo veel gelopen, heel het noorden van het eiland onderhand gezien. Ook in het gebouw van de Bank of China naar de 43e verdieping geweest: het uitzicht hier is echt gaaf. Ook met de peak-tram met een helling van tig graden omhoog gegaan naar Victoria Peak, waar alle rijken leven. Ook hier zie je heel Hong Kong van een geweldige hoogte. Toen even terug naar het hotel om slippers te verwisselen voor schoenen en op de boot (ferry) naar Macau. Duurt maar een uurtje, dus daar waren we zo. Macau is zo'n beetje het Las Vegas van China. Oorspronkelijk is het Portugees, maar net als Hong Kong Engels grondgebied was, behoort het nu weer tot China. Hier staan echt mega grote casino's en ze waren er ook veel aan het bouwen. Macau is heel kein, dus even rondgelopen, geweldig sjiek en duur gegeten in The Sands, het grootste casino van Macau. Echt, hoeveel goktafels hier staan is ontelbaar. Toen terug naar Hong Kong (elke keer nieuwe stempels in ons paspoort: HK uit, Macau in, uit, HK in!!) en nog net op tijd om de laatste metro naar het hotel te halen.

Vandaag (29-7) nog even een stukje Hong Kong Island gedaan, met de langste roltrap van de wereld omhoog gegaan van Central naar de bekende wijk Soho. Overdag is hier nog niet zoveel te beleven, maar 's avonds moet het hier heel gezellig zijn! Toen wilden we graag naar het strand, maar heel de dag is het al aan het regenen :(. Echt niet leuk. Dus toen zijn we maar als alternatief door Kowloon gaan slenteren, hadden we ook nog niet gezien! Erg hoor!! Hier hebben ze echt alle merken van Louis Vuitton tot aan D&G en Gucci en Dior. Name it, het zit hier en groot ook! Vanavond willen we nog de skyline zien, dus dan gaan we weer ergens omhoog en dan vertrekken we morgen weer naar Shanghai. De laatste daagjes aftellen en nog wat rondlopen daar.

Woensdag zijn we om 8.00 uur 's ochtends terug in Amsterdam.

Groetjes iedereen, tot snel!
xx M&M

• 29 Juli 2005 - 12:42

Vincent:

leuke verhalen allemaal maar ik ben benieuwt naar fotos. verder gelukkig niet ziek geworden hier verder ook goed we hebben 2 eenden kuikens gekocht op de rambla 3 euro en is nog leuker dan tv. ook weer wilde zwijntjes gezien haha. en verder gruwelijk in mijn vinger gesneden met machien maandag voor 5de x naar ziekenhuis ik moet zo werken dus ik ga hangen want wordt erg druk vandaag. 168 man plus a la cart restaurant!!!!! veel plezier nog en tot 26 augustus

• 29 Juli 2005 - 16:53

Tessy:

Wow!! Jullie proppen hele staten en steden in 1 dag!!! Maar klinkt allemaal weer errug geweldig!! Ik hoop dat ik nog iets van jullie hoor, anders een goede reis terug en tot snel!!!! Dikke kus!!!!!!

• 29 Juli 2005 - 16:56

Lucas:

He,nou dan toch nog maar is een berichtje van mij voor dat jullie terug zijn!! (zoals beloofd he!).
    Erg leuk al die leuke verhalen van jullie, ben trouwens wel benieuwd of ze Monique daar ook al zo vaak aan de koelieoek hebben geholpen! Heel veel plezier nog en tot gauw,dan zullen we er is een op gaan drinken!

• 29 Juli 2005 - 19:10

Noor:

Sawaat dee uit Bangkok+ Nu zijn de rollen omgedraaid, jij weer terug en ik aan de andere kant van de wereld. Raar eigenlijk. Las al dat het super was' ik geniet nog vanuit het superdeluxe hotel waar we nu nog 2 dagen zitten' daarna naar het noorden. Tot snel maar weer!!!!!!!!!!!!!!!

• 01 Augustus 2005 - 09:33

Floris:

Ik denk dat ik in september maar iets langer blijf om alle foto´s te komen bekijken!!
    Volgens mij hebben jullie een supervakantie gehad!!
    geniet nog van het nagenieten en tot soon!

Floris

• 01 Augustus 2005 - 11:45

John En Jos:

He hallo dan hier vanuit het zonnige MALAGA.
    Wat een verhaal weer echt super, ik ben zo benieuwd naar alle foto´s en verhalen en geweldig.
    Veel plezier nog en een goede terug reis.
    Dikke Kus.