Ni Hao from Chengdu!! - Reisverslag uit Chengdu, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu Ni Hao from Chengdu!! - Reisverslag uit Chengdu, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu

Ni Hao from Chengdu!!

Door: Monmar

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Juli 2005 | China, Chengdu

Na Xi'an zijn we dus met het de vliegtickets die Mr. John voor ons had geregeld naar Chengdu gevlogen. We zijn gisteren (vrijdag) naar de Giant Boedha in Leshan geweest, het grootste Boedhabeeld ter wereld. Daar was het echt zo geweldig mooi. Weer veel gelopen en de teen van die Boedha is net zo groot als een mens! Echt heel gaaf. Daarna met een of ander 'zwarte taxi' busje naar Chengdu terug. Onderweg 3 keer gestopt omdat er mensen bij moesten die met een ander busje ergens nowhere waren gedropt! Heel dubieus allemaal. Vandaag zijn we dan eindelijk naar de panda's geweest!! En top of the story, Henrieke en ik hebben gewoon naast een babypanda gezeten!!!! Was echt zo tof! Die beestjes (of zeg maar beesten) zijn helemaal niet zacht en hebben denk ik vlooien... Maar het was wel heel erg gaaf om dat mee te maken.

We hebben ook een planwijziging, want eigenlijk zouden we vandaag weer doorreizen naar Kunming. Alleen dit is een malariagebied en S&H kunnen geen pillen krijgen. Maar, in een land als China hebben we natuurlijk opties genoeg, dus nu vertrekken we morgen pas en gaan we de Yangze cruise maken. We gaan met de bus (2 uur rijden) naar Chongqing, op de boot en dan 1 nacht (2 dagen) op een boot op de langste rivier van China, die onderweg stopt op leuke plekjes. Daarna gaan we gewoon zoals gepland door naar Guilin en als we het halen lassen we nog een stad in, Guangzou (Canton). Daarna gaan Mars en ik naar Hong Kong en S&H gaan weer terug naar Shanghai. De laatste dagen brengen wij dan ook weer daar door, nog even chillen voordat we weer teruggaan. Nu gaan we even lekker eten, Chinees (!) want in elke streek heb je een andere keuken. Alles een keer uitproberen he... Dit niet letterlijk eten, want als we dadelijk bij de Cantonese keuken aankomen, moeten we even oppassen wat we eten, want daar eten ze alles met 4 poten, behalve tafels!!

Nog even wat dingetjes over China en de Chinezen wat we tot nu toe hebben ontdekt: gemiddeld verdient een Chinees 500 euro per jaar heb ik me laten vertellen (door Mars geloof ik!!). Je ziet in de wijken ook grote mooie gebouwen naar krotjes en pauperhutjes staan. De straat wordt overal netjes schoongehouden, maar op een of andere manier is het toch vies en stinkt het! Ze roggelen no matter where, en hun kwakkie komt terecht no matter where! Hier in Chengdu kijken mensen je nog erger aan dan in het noorden. Overal komen mensen op je af of zijn kraampjes/hutjes waar ze je naar binnen willen hebben om iets te kopen. Het is wel allemaal hetzelfde, dus op een gegeven moment heb je zoiets van flikker op. Kleine kindjes piesen hier ook gewoon op straat, worden vastgehouden door mama. Wat zijn wij toch netjes opgevoed he! Ook hier in Chengdu hebben we (lijkt wel nieuwe) hotelkamer, including kakkerlakken. Gelukkig hebben we Steffen!! En met tape alle gaten dichtgeplakt! Te goor zijn die beesten. De taxi's en trouwens alle auto's rijden hier nog steeds kriskras door elkaar, maar op een of andere manier raak je daar wel aan gewend. Veeeeeeeel fietsen en bakfietsen hier, ook taxifietsen.

Tot later, have fun en werk ze!!!

xx M&M

• 16 Juli 2005 - 14:19

Mark & Marloes:

Super gaaf allemaal, die hutjes en lastige verkopers doen me ook wel een beetje denken aan Kenia!! Is niet altijd fijn. Maar dat eten lijkt me echt super lekker, volgens mij is cantonees lekker. (wat ik van mijn oma begrepen heb)
    Ben erg benieuwd naar de foto's en volgende verhalen!!
    Veel plezier!!!!!

Groetjes uit het zonnige Helmond!

• 16 Juli 2005 - 17:35

Mama Hanneke:

Hoi backpackers. Ik heb de indruk dat jullie een groot feest aan het vieren zijn met z'n vieren. Hier is het nu ook vakantie. Inderdaad hebben wij ook mooi weer.
    Geniet van al het moois en de foto's bewaar je maar vor thuis. De vissen zwemmen nog met plezier hun rondjes. Misschien willen ze straks niet meer in hun eigen bakkie.
    Goede reis en goede gezondheid en groetjes aan de rest.

• 17 Juli 2005 - 20:07

Johnny En Jos:

OH wat een feest daar in China wel tof dat jullie nog naar Hong Kong gaan lekker geld uitgeven.
    Nog vier dagen werken en dan gaan wij naar Malaga ook leuk..

Veel plezier nog X

• 17 Juli 2005 - 23:23

Tessy:

Wat maken jullie veel mee!! Echt ongeloofelijk!!! Jammer dat Mars zoveel te lijden heeft, hoop dat ie zich snel weer beter voelt!!! Super om jullie verhalen te lezen, hoop dat er nog veel volgen!!!
    Hele dikke kus!!!