Ni Hao vanaf de Yangtze (Chongqing -> Wuhan) - Reisverslag uit Peking, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu Ni Hao vanaf de Yangtze (Chongqing -> Wuhan) - Reisverslag uit Peking, China van Monique Camp - WaarBenJij.nu

Ni Hao vanaf de Yangtze (Chongqing -> Wuhan)

Door: Monmar

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Juli 2005 | China, Peking

Jaja, het gaat steeds sneller een computer vinden!! We hebben nu drie dagen op de boot gezeten over de Yangtze rivier. Eerst met de bus vanuit Chengdu naar Changqing en daar op de boot gestapt. Het is geen luxe cruise, echt een Chinese cruise!!! Beetje gare boot, met z'n vieren op 4 m2 zonder airco met > 40 graden (we zaten in een van de 3 heetste ovens van China), maar goed, je moet er wat voor over hebben he ;-)

Het gebied is echt prachtig. De rivier zelf is too dirty to talk about, want die Chinezen flikkeren echt alles in de rivier. Onze buren in de hut op de boot hebben werkelijk waar alles wat ze niet meer nodig hadden overboord gegooid, including complete maaltijden!! En hoeveel schoenen en slippers erin liggen is gewoon niet te tellen. Maar de bergen, rotsen en kloven zijn echt onbeschrijfelijk mooi. Alsof het heel normaal is, zijn we bijna elke ochtend om 6 uur al aan het klimmen. Een trap van tig treden is hier namelijk helemaal niet abnormaal! Elke keer als we de boot uitkomen en ingaan staan er kraampjes en word je al van veraf toegeroepen: HELLO, HELLO, WATER??!!! Dat is wel een beetje een slogan hier!

En, om maar even in het ritme te blijven van ons 'te laat opstaan' waren we vanmorgen WEER te laat, eerste stop met de boot gemist waar we eraf moesten, maar gelukkig was er snel daarna nog een stop waar we er af konden. Helaas gaat er niet meteen een trein naar Guilin, dus nu blijven we een nachtje in Wuhan. Vanmorgen zijn we uitgestapt in Yichang en met de bus hierheen gekomen. Morgenvroeg moeten we de trein hebben naar Guilin, dat is een langzame trein en zijn er dan ook pas overmorgen ergens (moeten we wel even vragen voordat we weer uit ons bed worden getrokken als het te laat is!!!).

Gisterenavond hadden we een excursie naar de grote dam die ze hebben aangelegd net voor Yichang. Met de bus erheen gereden en daar hadden ze een heel avondvullend programma van gemaakt met show, paardenact (!) en aquariumbezoek en ondertussen hebben wij het ook nog voor elkaar gekregen om binnen een half uur in een of ander hotel een schotel met friet en chickenwings naar binnen te worstelen. We hadden echt zoooo'n honger, op die boot hadden we namelijk alleen maar bakken noodles en cookies! Wat een maaltijd!!

Thanx voor al jullie berichtjes, het is leuk om iets van jullie te horen zo ver weg! We zijn nu ongeveer op de helft, dus tot over 2 weekjes alweer.

Groetjes M&M xx

• 20 Juli 2005 - 11:02

Floris:

He MonMar!!

Zo te lezen vermaken jullie je prima in China en dont worry about de temperatuur, dat went, het is hier nu ook 40 graden en het begint te wennen!
    Ik moet alleen nog tot volgende week wachten op mn eerste vlucht dus ik ga maar naar het zwembad!
    Heel veel fun nog de komende 2 weken!

Groeten uit een eveneens heet portugal!!

• 20 Juli 2005 - 16:43

Johnny:

Hmmm, regen hier :(

wij gaan ook naar 40+ graden, nog 2,5 dag!!!!!!!

veel plezier nog daar

• 20 Juli 2005 - 16:50

Nollie:

Ik ga wel weer werken!

• 20 Juli 2005 - 19:19

Irene En Wim:

Hoi globetrotters,
    Na 4 dagen vakantie zijn we weer thuis.
    Hebben met -LICHT- op veel gefietst en lekker gegeten.
    Heel veel groetjes en geniet ervan.

• 21 Juli 2005 - 20:02

Tessy:

Hallooooo!!!!
    ohw wat super om zoveel te zien daar!!! En alle ongemakken zorgen juist voor extra leuke verhalen! ;-) veel plezier nog!!! Dikke kus!!

• 21 Juli 2005 - 20:13

Mark & Marloes:

Hello,

Jullie hebben echt al veel gezien! Lache man! Ben echt super benieuwd naar de foto's enz.
    Nog even genieten en dan weer naar het koude Nederland!
    Wij gaan morgen ook op vakantie, 2 dagen shoppen in Amsterdam! (hahaha)
    Spreken elkaar gauw.

Groetjes

• 22 Juli 2005 - 13:14

Dephry:

We hebben hier ook een weekend zon gehad!!!! Dus idd nu weer regen. In nederland is de ongeschreven regel: Na zonneschijn komt regen...... :-(
    Mis jullie dikke x